Wednesday, August 21, 2013

Prinsip Kejayaan : Membina hidup luarbiasa



Kajian menunjukkan manusia boleh gunakan kuasa luarbiasa yang wujud dalam alam sejagat.   Kuasa ajaib ini menjangkaui ciri lumrah pada seseorang  insan.  Kami namakannya sebagai Minda raksasa .Ia adalah suatu punca segala inspirasi dan motivasi diri.  Setiap naluri anda, setiap hajat , semangat dan inspirasi anda, setiap reaksi semulajdi anda , setiap cetusan minda yang tidak dijangkakan, malah daya peneroka dan kreativiti , setiap idea baru dan pendapat diri anda, semuanya berpunca dari Minda  raksasa
Jika anda boleh fahami dan mengesan kuasa Minda raksasa  ,maka hidup anda akan tetap berubah.  Ini kerana Minda raksasa akan membebaskan diri anda dari kongkongan ilmu, sumber bahan mentah dan persekitaran.  Ia menyalurkan kuasa penyelesaian yang tiada had untuk mengatasi setiap masalah yang melanda diri anda. Ini seterusnya membantu anda mencapai matlamat hidup anda.

Apakah ciri Minda Raksasa?
Pertama, masa ia bertindak untuk menyelesaikan masalah hidup anda , Minda raksasa akan meneroka semua sumber ilmu dan data yang terkumpul dalam Minda Separa Sedar anda. Ini bermaksud semua pengalaman yang terlantar dalam Minda Separa Sedar.  Ia juga boleh membezakan maklumat yang benar dari maklumat yang salah, seterusnya menyalurkan keputusan yang benar untuk anda.
Ciri yang kedua , Minda raksasa menyumbangkan idea yang menjangkaui semua pengalaman anda yang lalu.  Ia memberi pendekatan baru untuk melaksanakan sesuatu luar dari skop pengalaman anda yang lalu.  Anda mungkin tidak mempunyai kefahaman yang mendalam tentang sesuatu hal, tetapi ia tetap akan menjelma dan menolong anda.
Ciri yang ketiga, Minda raksasa  akan berfungsi selama 24 sehari tanpa berhenti. Jadi sebelum anda menyerah matlamat hidup dan masalah hidup anda kepada Minda raksasa , fahami dan sedar dahulu punca masalah sebenar.  Seterusnya, tepikan masalah anda. Minda Separa Sedar akan terus beroperasi sehingga menemui jawapan kepada kemuskilan anda.
Ciri keempat, Minda raksasa akan terus beroperasi secara automatik untuk menyelesai sebarang kemuskilan.  Sebelum anda mencapai matlamat hidup yang anda hajatkan, anda tidak perlu melihat atau mengesan dengan terperinci matlamat hidup tersebut.  Selagi anda berani mengorak langkah pertama , dan kemudian menyelesaikan secara peringkat masalah yang bakal datang. Selagi anda telah bermula, Minda raksasa akan memberi jawapan untuk menyusuri langkah seterusnya. 
Ciri kelima, Minda raksasa mempunyai kuasa mengejar matlamat hidup yang tersendiri.  Selagi anda mempunyai hajat untuk mencapai sesuatu matlamat, Minda raksasa akan menjelma dan menonjolkan kuasanya.  Minda raksasa akan memberi anda kekuatan dan semangat serta keperibadian untuk menuju kepada matlamat hidup anda.  Tapi, anda mestilah mempunyai matlamat hidup yang nayat serta keinginan yang berkobar-kobar untuk mencapainya. 
Ciri keenam , Minda raksasa dapat bertindakbalas dengan positif pada pengesahan diri yang jelas dan dinamik.  Bila ditambah dengan emosi diri yang bersemangat, setiap ayat pengesahan diri akan menjadi suatu kuasa yang amat dominan dan bersifat menjajah.  Seterusnya, kata-kata pengesahan diri ini akan disalurkan dengan segera ke dalam Minda Separa Sedar. Semua ini akan berganding dengan Minda raksasa untuk menciptakan keajaiban dalam hidup.
Selain dari itu, keputusan diri yang kuat dan jiwa perjuangan  yang bersungguh-sungguh , disepadukan dengan janji untuk melibatkan diri secara sepenuhnya; anda akan menggiatkan kuasa Minda raksasa yang seterusnya membantu anda menegcapi hajat anda. 
Ciri ketujuh , hanya kalau anda menggunakan dan percaya sepenuhnya kuasa Minda raksasa , baru ia mengembang. Sebaliknya,  , bila anda tidak perlukannya, ia akan hilang. Maka, semakin anda gunakan, semakin anda percaya dengan keajabannya, maka semakin ia mengembang dengan cepat. Hidup manusia penuh dengan cabaran.  Hanya kalau anda boleh mendapati sumber kekuatan ini,  hidup anda akan terus kecundang dan penuh dengan perasaan kesal

Ciri kelapan , jika anda mempunyai harapan yang positif terhadap setiap apa yang anda hajatkan, Minda raksasa akan memainkan peranan yang amat besar sekali.  Maka, jadikanlah anda seorang yang kegila-gilaan untuk yang terbaik, sentiasa menjangkakan setiap kejadian yang berlaku dalam hidup anda adalah suatu yang terbaik. Minda raksasa akan menarik orang dan peristiwa kepada hidup anda.
Ciri kesembilan pula menyatakan, jika anda menumpukan sepenuh perhatian pada sesuatu masalah dan tidak kisah sama seklai dengan apa yang terjadi, Minda raksasa akan memainan peranan yang besar.  Tapi, dalam kedua-dua keadaan ini, Minda raksasa tidak dapat menonjolkan kuasanya.   Jadi, untuk anda menghidupkan kuasa Minda raksasa, anda hendaklah mendefinasikan masalah dengan bersungguh-sungguh dan seterusnya mengumpulkan maklumat yang sebanyak mungkin untuk tujuan penyelidikan. 
Ketiga,  berusaha mencari jalan untuk menyelesaikan sesuatu masalah. 
Akhirnya, serahkan masalah kepada Minda raksasa dan anda hanya tumpukan pada hal lain yang tidak berkaitan. 
Ciri ke sepuluh , Minda raksasa akan memberi jawapan yang sesuai mengikut keadaan dan masa yang berseuaian.  Anda akan dapati jawapan yang anda hajatkan akan timbul pada masa yang paling sesuai. Tetapi, anda perlu mengambil tindakan yang segera. Ini kerana jawapan Minda raksasa mempunyai had masa tersendiri.  Jika anda tidak menggunakannya, ia akan hilang.  Ini bermaksud, anda hendaklah percaya dengan kuasa Minda raksasa dan terus bertindak.
Ciri ke sebelas , Minda raksasa akan menyumbangkan semua pengalaman yang diperlukan oleh anda untuk berjaya.  Malah, ia membawa pengalaman yang berbagai bentuk.  Tidak kira apa sahaja bidang yang anda ceburi, anda akan mengetahui pengalaman dan kepakaran tertentu yang dapat memimpin anda untuk mencapai matlamat hidup yang dihajatkan.   Bila anda mempunyai matlamat hidup yang nyata dan berusaha dengan kuat, anda akan dapati matlamat hidup anda membawa diri anda melakukan berbagai perkara yang amat berlainan di tempat dan persekitaran yang berbeza.
Akhirnya, teknik sepuluh minit terakhir akan membolehkan anda melihat suatu kejadian di saat-saat penamat. 
Ciri ke dua belas , Minda raksasa akan menentukan kualiti percakapan dan tindakan anda serta akibatnya. Kuasa Minda raksasa diibaratkan sebagai sebuah mesin yang terus berfikir.  Ia bertujuan menyelaraskan percakapan anda dengan konsep diri anda serta misi hidup anda.  Selagi anda berikan berikan petunjuk dan arahan yang jelas, ia akan terus mencetuskan percakapan dan menghasilkan akibat yang anda hajatkan.
Dengan kata lain , seseorang  yang akan menemui jawapan secara luar jangka pada saat dia perlukan jawapan dan sentiasa dapat cari apa sahaja yang anda hendakkan.
Pada ketika lain, dua perkara yang tidak seiras berlaku serentak pada suatu masa yang seterusnya membantu anda mencapai matlamat hidup anda.
Minda raksasa memainkan kuasa yang amat tinggi dalam alam sejagat.  Setiap perkara dalam dunia akan bertindak megikut arahan dan kemahuan anda dan membentuk urutan makna yang tersendiri. 
Ciri ke tiga belas, Minda raksasa mempunyai kuasa ruang tersendiri, ini bermaksud jika anda menetapkan kuasa Minda raksasa terlebih dahulu, ia akan tetap berkesan kepada anda.  Anda boleh gunakan minda raksasa waktu pagi atau waktu mencari tapak perhentian kereta.
Rukun operasi Minda raksasa menyatakan Minda raksasa mengetuai dan memimpin aktiviti hidup kita. Apa sahaja yang anda rancangkan, apa sekalipun matlamat hidup anda, apa sahaja idea yang anda hendakkan akan tetap disalurkan oleh Minda raksasa ke dalam aliran hidup seharian.  Cara terbaik untuk mencetuskan kuasa Minda raksasa ialah dengan mengamalkan teknik rangsangan.
Anda perlu bersendirian untuk mencetuskan kuasa Minda raksasa.  Duduk berseorangan dalam masa dua puluh ke tiga puluh minit sambil mendengar setiap suara kecil hati anda.  Anda akan dapat setelah beberapa lama, hati anda menjadi semakin tenang dan selesa seperti air yang jernih. Pada waktu ini, berbagai idea dan pendapat akan mula muncul.  Masa ini, jika anda terus tulis atau bertindak mengikut apa yang terfikir, anda akan dapati semua masalah akan hilang.
Seterusnya, gunakan teknik berfantasi.  Fikirkan secara dan berimpian dan merenung kosong, dekati alam semulajadi, musik klasik, proses menenang diri, meditasi dan berfikir, kaset motivasi diri akan juga mencetuskan Minda raksasa anda.
Jawapan Minda raksasa mempunyai tiga sumber.
Pertama, sumber intusi , iaitu suatu perasaan yang kuat dari dalam yang menjelma secara kuat. Anda akan rasa , inilah jawapannya.
Kedua , peristiwa yang tidak terjangka.  Sesiapa yang anda jumpa , maklumat yang anda perlukan adalah jawapan yang  anda hendakkan.
Ketiga, sesuatu yang berlaku dengan tiba-tiba tanpa dirancang sama sekali

Bagaimana anda boleh tahu jika sesuatu yang berlaku adalah suatu kuasa Minda raksasa. Caranya amat mudah.
Bila jawapan itu muncul, ia adalah suatu yang lengkap dan dapat menyelesaikan semua masalah secara lengkap.
Kedua , Anda akan merasa ceria dan riang, dengan jawapan yang diperolehi. Amat nyata, ia adalah jawapan yang paling sesuai sekali.
Ketiga , Bila anda dapat jawapan dari Minda raksasa, anda akan mempunyai kegembiraan dan keriangan hati. Nilai diri meningkat dan semangat anda semakin kuat Rukun operasi Minda raksasa menentukan setiap tindak-tanduk anda. Ia adalah suatu kuasa yang mengelolakan nasib hidup seseorang.  Setiap rancangan , matlamat hidup dan idea yang terus diabadikan dalam pemikiran, ia akan diserap pleh Minda raksasa dan sidalurkan ke dalam hidup seharian.  Inilah punca kejayaan orang yang hebat dalam dunia. 
Paling menarik sekali, anda juga mempunyai kuasa untuk mengecapi kejayaan yang anda hajatkan dengan prinsip dan pendekatan yang sama.  Selagi anda tetapkan matlamat hidup anda dengan jelas dan fahami apa yang  anda benar-benar hendaki, terus memikirkan matlamat hidup dan tidak mengizinkan fikiran anda lari dari hajat anda , matlamat hidup anda pasti akan menjadi kenyataan. 

No comments:

Post a Comment